Stichting Duco in Maartensdijk

Onze klassen
Inclusiemoment op het schoolplein

De Samen naar School klas van Stichting Duco is voor kinderen met een ontwikkelingsachterstand en/of een verstandelijke en/of lichamelijke beperking van 4-12 jaar. Onze klas is gevestigd in Maartensdijk, een mooi gelegen dorp in de groene omgeving tussen Utrecht en Hilversum.

Stichting Duco biedt zorg, individuele begeleiding en onderwijs op maat binnen de muren van de basisschool WereldKidz De Kievit. Dit doen wij vanuit de overtuiging dat alle kinderen kunnen leren en dat kinderen met en zonder handicap van elkaar leren. Wanneer kinderen met en zonder beperking namelijk samen opgroeien, kunnen ze spelenderwijs toeleven naar een inclusieve samenleving. Het is dus niet alleen waardevol voor kinderen van de Samen naar School klas, maar voor ieder kind.

Wij hebben binnen de school een eigen aangepast klaslokaal, waar naast Duco nog 5 andere kinderen ontwikkelingsgerichte activiteiten aangeboden krijgen. Daarnaast vinden er dagelijks aansluitmomenten in de klassen van de samenwerkingsschool plaats. Zo doen we mee met de dagstart, spelen we gezamenlijk op het speelplein en doen we mee met vieringen. Ieder kind heeft zijn eigen individuele doelen, ook de inclusieactiviteiten zijn hierop afgestemd.

Wij betrekken de ouders zeer nauw bij de ontwikkeling van hun kind omdat wij geloven dat we samen tot het beste ondersteuningsplan kunnen komen dat niet alleen aansluit bij wat het beste is voor het kind maar zeker ook voor de behoeftes thuis. We denken hierbij altijd in mogelijkheden en handelen altijd vanuit warmte om iedereen een veilige en sfeervolle plek te bieden als basis voor een positieve leerzame ontwikkeling.

Contactpersoon: Diana de Rouwe (initiatiefneemster en directeur)
E-mail: info@stichtingduco.nl

Website van Stichting Duco