Stichting KanZ in Oudkarspel

Onze klassen

Met KanZ Leren geven wij in onze KanZ klassen invulling aan de behoefte aan inclusief onderwijs voor kinderen met een (meervoudige) beperking. Wij zijn gevestigd in en werken nauw samen met een reguliere school en onze kinderen krijgen een eigen (speciaal) onderwijsaanbod. Stichting KanZ onderscheidt zich met haar KanZ klassen van Kinderdagcentra en scholen voor Speciaal Onderwijs in de omgeving op een aantal belangrijke punten. Deze voordelen zijn ontstaan vanuit onze visie:

“Wij geloven in het principe dat alle kinderen kunnen leren. Kinderen kunnen zich het best ontwikkelen in een uitdagende en rijke omgeving, waar kinderen met en zonder beperking van elkaar en met elkaar kunnen leren”.

Wij richten ons allereerst op de mogelijkheden van onze kinderen. Doordat onze klassen klein zijn (maximaal 6 leerlingen per klas) en de personele bezetting juist hoog, kan ieder kind zijn of haar eigen onderwijsprogramma volgen. We bieden kinderen kansen, we benutten alle mogelijkheden van het kind en werken met een doelgericht Onderwijs Zorgplan. Daarnaast krijgt het kind de verzorging en extra individuele aandacht die het nodig heeft van onze leerkrachten en zorgmedewerkers.

Op dit moment hebben we drie groepen:

De Verkenners 4 t/m 8 jaar
De Ontdekkers 8 t/m 12 jaar
De Pioniers 12 +

Stichting KanZ Heerhugowaard is gevestigd in het IKC (Inclusie, Kansrijk, Community) Oudkarspel, Voorburggracht 423, 1724 NZ Oudkarspel.

E-mail: info@stichtingkanz.com
06 55217585 (Directeur – Christiaan Kwint)
06 42820247 (locatieleider KanZ Leren – Marieke Bol)

Stichting KanZ in Oudkarspel