Stichting Liz VO in Nijmegen

Onze klassen

De Voortgezet Onderwijs klas van Stichting Liz is een unieke leer- en ontwikkelomgeving in Gelderland voor jongeren met een meervoudige beperking in samenwerking met het Kandinsky College.

De Liz VO klas bestaat uit kinderen met een meervoudige beperking in de leeftijd vanaf ongeveer 12 jaar. Zij krijgen in een eigen ruimte onderwijs, zorg en begeleiding en komen regelmatig in contact met leerlingen en het reguliere programma van het Kandinsky College. Het onderwijs, de zorg en de begeleiding van Stichting Liz zijn aangepast aan de behoefte van het kind.

De contacten en activiteiten bieden veel meerwaarde en zijn voor beide groepen leerlingen een verrijking. Door deze leeromgeving wordt het kind in sociale communicatie en zelfstandig functioneren gestimuleerd. De kinderen krijgen bij stichting Liz een aangepast programma met individueel ontwikkelingsplan. Rode draad voor allemaal is zo zelfstandig mogelijk volwassen worden. Wij vinden het belangrijk dat deze kinderen zoveel mogelijk in de normale wereld opgroeien.

Andersom werkt dit ook verrijkend voor leerlingen van het Kandinsky College. Het huisvesten van deze groep leerlingen past goed bij het sociale hart van de school en bij het streven naar wereldburgerschap. Want je wereld open je niet alleen door over landsgrenzen heen te kijken, maar ook door in aanraking te komen met dat wat anders of onbekend voor je is.

Stichting Liz heeft kwaliteit hoog in het vaandel en heeft het ISO 9001 keurmerk behaald. Stichting Liz is een gecontracteerde zorgaanbieder in de regio’s: centraal Gelderland, Nijmegen eo, Limburg Noord en Brabant Noord-Oost. Tevens zijn wij een gecontracteerde zorgaanbieder vanuit de WLZ. Financiering kan dus volledig vanuit ZIN voor zowel de Jeugdwet als de WLZ.

Ingrid van der Waals, teamleider
ingrid@stichtingliz.nl